3 glade elever fra 9. Klasse nyder by livet på Segway

Skolestart: Søndag d. 4. aug. 2024

I 9. klasse på vores efterskole er undervisningen tilrettelagt således, at du får en helt almindelig 9. klasses eksamen samtidig med, at du dyrker en speciel interesse indenfor et fagområde.

De obligatoriske eksamensfag er:

Desuden vælger du ét linjefag indenfor "Gastronomi", "Musik", "Mode & Design", "Bager/konditor" eller "eSPORT", ligesom du har Nyhedstime og Fredagscafé.  -  (Klik på "Linjefag"-menuen for at læse mere).

Året afsluttes med folkeskolens afgangseksamen.

Undervisningen er tilrettelagt med et fast ugeskema, men i nogle uger arbejder vi med forskellige temaer, har projekter eller er på studietur.

Ud over det faglige kommer du til at arbejde med de problemer, der kan opstå, når du skal ud og klare dig selv. Vi ser på din personlige udvikling, din fremtid, dine rettigheder og pligter, og du får større indsigt i personlige papirer, så som forsikringer, budgetter, skatteskemaer og SU.

I 9. klasse på efterskole får du: