Tøj, Trends & Tilskæring

Elev tilskærer i Tøj, Trends & Tilskæring

Skolestart: Søndag d. 4. aug. 2024.

Er du vild med mode? Har du styr på tidens tendenser? Vil du lære at omsætte dine kreative tanker til dit eget, personlige tøj?

Skolen for Gastronomi, Musik & Design tilbyder et år til unge, der gerne vil uddanne sig inden for mode og design, eller som bare er vild med at sy.

Du lærer at gøre dine ideer til virkelighed, og vi giver dig de værktøjer, der skal til for at skabe dine egne kreationer.

Du bliver undervist i fag som måltagning, arbejdstegning, tilretning, syning, fashion, modeshow. Farve & stil, materialelære og modetegning er også på skemaet og du er således rund om alle aspekter af tøjdesign.

I perioder arbejder du med dine egne projekter.

Du starter med at få din idé ned på papir og udarbejder en arbejdstegning, som omsættes til et grundmønster, og til sidst syr du modellen op.

Projektet afsluttes med, at du fremlægger det du har syet for resten af holdet.

Du kan vælge at designe og sy en nederdel, en bluse, en skjorte og måske en smart jakke.

De projekter, du har arbejdet med i løbet af året, samles i en mappe, så du efter opholdet på skolen kan præsentere dine produktioner på en overskuelig og stilfuld måde.

Af andre modefag kan nævnes "Mode gennem tiden", hvor du får indblik i modens historie.

Derudover tager vi på virksomhedsbesøg og messer, og alle elever er i praktik.

Efterskole forløbet indeholder:

Derudover deltager du i morgensang, fællesaftener og fredagscafé og andre typiske efterskole aktiviteter, ligesom du som elev på en efterskole er med på kanotur, gallafest, musical, studietur til udlandet og meget andet, som er med til at gøre opholdet på efterskolen til en oplevelse for livet.

info

Højskolevej 9
7100 Vejle

Tlf 75 85 80 12

links

Skolens kontor har åbent mandag til fredag fra kl. 9.00 til kl.15.00 for ekspedition.
Vagtlæreren kan træffes på tlf. 42944901 fra kl. 17.00 (kun vedrørende nuværende elever)
homeenvelopelinkcrossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram