10. Klasse Basis

Elev laver sjov med en anden elev i vinduet. Drengestreger i 10. Klasse Basis

Skolestart: Søndag d. 4. aug. 2024

På dette hold tager du en helt almindelig 10. klasse som består af de boglige fag Dansk, Matematik og Engelsk og der bliver således god tid til også at dyrke dine mange interesser. Disse fag afsluttes med 10. klasses eksamen eller evt. folkeskolens afgangsprøve.

Herefter vælger du ét liniefag indenfor en af dine hovedinteresser "Gastronomi", "Musik", "Mode & Design", "Bager/konditor" eller "eSPORT". (Klik på "Linjefag"-menuen for at læse mere).

Her ud over har du en række almene fag, som samfundsfag, idræt, madlavning og fredagscafè, ligesom du året igennem skal vælge imellem en lang række valgfag  -  Læs mere om valgfag her.....

Undervisningen er tilrettelagt med et fast ugeskema, men i nogle uger arbejder vi med forskellige temaer, har projekter eller er på studietur.

Ud over det faglige kommer du til at arbejde med de problemer, der kan opstå, når du skal ud og klare dig selv. Vi arbejder med madlavning, ser på din personlige udvikling, din fremtid, dine rettigheder og pligter, og du får større indsigt i personlige papirer, så som forsikringer, budgetter, skatteskemaer og SU.

På 10. klasse får du: