Priser Fri Fagskole

Hvad koster det i 2023/2024 at gå på DEN FRI FAGSKOLE på Skolen for Gastronomi, Musik & Design

Hvis du ikke er fyldt 18 år, når du starter, koster opholdet 1.125 kr. pr. uge (herfra er trukket stats- og elevstøtte).

Hvis du er fyldt 18 år, er prisen 1.450 kr. pr. uge.

Hertil er der udgifter til materialer på ca. 2.550 kr. for et helt år, hvorfor dette beløb opkræves.

Hertil kommer betaling for studieturen samt ekskursioner på 3.900 kr., samt 2.500 kr. i  tilmeldingsgebyr.

Den samlede pris for en elev under 18 år bliver således 53.700 kr. for et år.

Hvis du ønsker at bo på enkeltværelse, koster dette 150 kr. ekstra pr. uge.

Har du brug for at deltage i vores ekstra tilbud Ven med vægten er prisen herfor 200 kr. pr. uge

Familier med en trængt økonomi kan desuden søge om individuel elevstøtte. Læs mere om denne HER eller kontakt skolens forstander for yderligere information på tlf. 75858012.

Ps. Bemærk venligst, at der ikke som på efterskolerne sker en individuel beregning af betalingen som følge af indkomstgrundlaget - alle betaler det samme her.

Det at man er en billig efterskole har sjældent noget med kvaliteten at gøre - skolernes forudsætninger og vilkår kan være vidt forskellige - men forskellen i prisen på et dyrt og et billig efterskole ophold kan dog være ret så markant.