Bager/konditor

Dejlig dansk rugbrød med elever i baggrunden i Bager/konditor fag

Denne linje er til dig, der elsker at bage. Vi laver alt fra rugbrød til bryllupslagkager.

Du arbejder med alle forskellige dej typer og vi finder de kreative evner frem, når kager og deserter skal pyntes og anrettes.

Brød bliver fremstillet med forskellige typer mel. Vi arbejder med surdej og langtidshævet brød. Alt bliver smagt og diskuteret, og ud fra den nye viden du erhverver, videreudvikler du opskrifter, så du får dine egne personlige brød fremstillet.

De hjemmelavede fyldte chokolader kommer du også til at fremstille, hvor du lærer at temperere chokolade, og laver dine egne favoritfyld.

Ud over at bage og lave deserter, har vi også dage med gastronomi, hvor vi sammensætter for- og hovedretter. Her arbejder vi også med dekoration og sensorik. Til sidst kommer du til at prøve det hele af, når vi laver enten cafe- eller restaurantaften.